Chcete zhubnout vánoční kila? Máme pár tipů, aby to tolik nebolelo

Chcete zhubnout vánoční kila? Máme pár tipů, aby to tolik nebolelo
Foto: Pixabay

To, že je hubnutí nejčastějším novoročním předsevzetím, nejspíš nikoho nepřekvapí. A to, že je to také první, které hned po Novém roce porušíme, už tuplem ne.

No jo, ale jak na to, když se potřebujete zbavit pár vánočních kil? Diet existuje tolik, že kdyby byť jen jedna fungovala, jsme všichni štíhlí jak lunt. Jenže diety a jakékoliv odříkání nejspíš nejsou tou cestou, kterou byste se chtěli vydat. A to je dobře.

Tajemství hubnutí je velmi jednoduché a tkví v základních počtech: příjem kalorií (tedy jídlo a pití) musí být menší než jejich výdej (veškerý pohyb a energie nutná k fungování těla), abychom hubli. Zní to tak jasně, ale přesto má většina lidí problém tento jednoduchý vzorec dodržet. Máme pár fíglů, jak ošálit hlavu, když vás bude honit mlsná.

Hýbejte se

Nemusíte hned běžet do fitness centra, bohatě stačí, když do svého každodenního programu zařadíte svižné procházky. Koneckonců chůze je nejpřirozenější forma pohybu a když ji spojíte s lehkým omezením jídla, redukce pár kil na sebe určitě nenechá dlouho čekat.

Přerušovaný půst

Praktika, která je tu s námi už spoustu let, jen v těch posledních dostala přesnější název a popis. Pamatujete, už v osmdesátých letech říkala zpěvačka Helena Vondráčková, že ke štíhlému tělu jí kromě sportu pomáhá také to, že od páté hodiny večer nepozře ani sousto. Moderní pojetí přerušovaného půstu doporučuje jíst v intervalech 8-16 (tedy 8 hodin v průběhu dne jíte a pijete kalorické nápoje, 16 hodin se vyhýbáte všemu kromě čisté vody – a z toho 8 hodin spíte). Existují ale i mírnější režimy 10-14 nebo naopak přísnější 6-18 nebo 4-20. Dodržování přerušovaného půstu chce trošku disciplíny, ale kupodivu si na režim během pár dnů zvyknete a nepřijde vám na něm nic zvláštního.

Pijte vodu a čaj

Pití neslazených nápojů je snadnou cestou, jak ošálit mozek a zahnat „mlsnou“ nebo malý hlad. Vždy, když budete mít chuť něco zakousnout, vypijte trochu vody nebo čistého čaje. Uvidíte, že množství jídla, které za den sníte, snadno omezíte.

Jezte víc bílkovin

Bílkoviny jsou základním stavebním kamenem svalů a jejich konzumace vám zajistí mnohem delší pocit sytosti, než když si budete dopřávat cukry. Jen je potřeba si dávat pozor, abyste spolu s bílkovinami nejedli také spoustu cukrů nebo tuků. A kde je spolehlivě najdete? V bílém mase, vaječných žloutcích, tvarohu, sýrech, luštěninách, ořeších…

Dávejte si s jídlem načas

Když budete jíst pomalu a soustředíte se na každé sousto, necháte mozku prostor, aby si uvědomil, kolik jste toho snědli, a zároveň zachytil signál ze žaludku, že už jste sytí. Bylo vědecky prokázáno, že lidé, kteří jedí pomalu, snědí ve výsledku méně jídla než ti, co do sebe oběd nahází jak o závod.

Zdroj: redakce – Petra Matějková, thirdage.com

Další články z této rubriky

Jak na stravování ve vyšším věkugutentor-overlay

Jak na stravování ve vyšším věku

Možná zjistíte, že potraviny, které pro vás byly na jídelníčku kdysi velkým potěšením, vám nyní působí potíže. Co to znamená?…
Za co nám ledviny (ne)poděkujígutentor-overlay

Za co nám ledviny (ne)poděkují

Onemocnění ledvin je často chronické a bezpříznakové, takže o něm prakticky nevíme. Přitom postihuje 10 % populace.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*