![Uzasna_bara_bez_televize_asenior_pxb Světový den televize (21. 11.)](https://www.asenior.cz/wp-content/uploads/2020/10/Uzasna_bara_bez_televize_asenior_pxb-e1682418697534-678x381.jpg)
Rozhodně nejsem člověk, který ráno vstane a pustí si televizi. Přijde z práce a sedne si k televizi. A v noci se u stále běžící televize probudí s hlavou zalomenou. Já doma nejvíc ze všeho miluju ticho. Ticho je pro většinu pracujících matek nedostatkové zboží, stejně jako samota. Teď se občas konečně vracím do prázdného domu, a věřte – nevěřte, ještě stále se toho ticha a klidu nemůžu nabažit. Ta rozkoš dělat si co chci, většinou tedy aspoň chvíli nedělat vůbec nic, a ještě tomu v tichu! Och! Ach!
![Usínání u televiz](https://www.asenior.cz/wp-content/uploads/2022/02/usinani_u_televize_tv_senior_asenior_frp.jpg)
Perspektiva se ale rázem změní, když mě někdo druhý svévolně od některé možnosti odstřihne. Jako společnost O2, která se rozhodla, že náš set-top-box je starý a přestala do něj pouštět televizní signál. Jakože žádná tragédie, řeknete si. Určitě se to nějak vyřeší. Ovšem to by k této politováníhodné události nesmělo dojít v neděli odpoledne, deset minut před posledním zápasem našich na MS v hokeji. V den vyhlášení výsledků evropských voleb, které mne zajímají. Na obrazovce vzkaz, že máme volat zákaznickou linku, jinak jen černočerná tma. Vrátila jsem se právě z práce, zpocená, vyřízená, po několika náročných dnech na jednom festivalu a návratu z druhého. Našla jsem svého sportovně založeného muže nevěřícně hledícího do černé bedny, který po mně chtěl už mezi dveřmi okamžité vyřešení situace, a hlavně vysvětlení, co se stalo, proč a kdo za to může?
Toho chlapce na zákaznické lince je mi líto. I on si jistě představoval nedělní odpoledne v práci jinak a radostněji.
Když jsme se po půlhodině hovoru loučili, myslím ale, že mi dal zapravdu. Sepsal za mne stížnost, na kterou zatím nikdo nereagoval. Máme u O2 všechny možné služby, pevnou linku, tři mobily, internet i televizi. Když se platba v bance zpozdí o jediný den, dostaneme všichni výstražné sms v intenzitě zprávy o radiačním poplachu. Ale aby nám dal někdo vědět, nejlépe opakovaně, že přestože máme všechno zaplaceno a jsme dlouholetí zákazníci, odstřihnou nás od TV vysílání, za to jsme nikomu nestáli. Chlapec na lince tvrdil, že VŠICHNI majitelé starých boxů dostali sms a že k vypínání signálu dochází po vlnách. Nedělní odpoledne před finále MS je rozhodně nejvhodnější čas pro to svůj záměr realizovat.
![Psaní na stroji.](https://www.asenior.cz/wp-content/uploads/2021/06/roman_asenior_psani_freepik.jpg)
Nakonec se ukázalo, že O2 poslala informační sms na naši pevnou linku. Mají prý přehozená telefonní čísla ve formuláři. Posílat esemesky na pevnou linku bych možná pochopila u mlékárny, ale v případě telekomunikační společnosti je to opravdu na pováženou. Nedosti na tom, závěr dlouhého hovoru, v němž jsme použila všechnu svou asertivitu, ironii a vztek přetavený do slov, skončil informací o nutnosti se nový set-top-box KOUPIT. Za nemalé peníze. Ať žijí nadnárodní společnosti, pro které je zákazník jen zdrojem příjmů. Obávám se, že i když všechny služby převedu jinam, bude to nakonec úplně stejné. A to, že mám od dob privatizace nějaké akcie O2, dodává celé věci na pikantnosti.
Naši hokejisté po boji prohráli. Obávám se, že můj boj o slušné zacházení s klientem dopadne podobně. Ale budu bojovat do poslední sekundy a doufat, že nedojde na trestné střílení.
Vaše Bára
Zdroj: redakce -Barbora Janečková, www.uzasnabara.cz
Buďte první kdo přidá komentář