Češi požadují toto od supermarketů: Vraťte nám pokladní a přestaňte nás tahat za nos 

Foto: Unsplash.com

V posledních letech se v českých obchodech a supermarketech stále častěji objevují samoobslužné pokladny a další novoty, se kterými zákazníci nesouhlasí. Zatímco některým přinášejí pohodlí a rychlost, jiný volají po návratu ke starým pořádkům. Co nám v obchodech vadí nejvíce?

Samoobslužné pokladny, rychlost nebo frustrace

V případě samoobslužných pokladen se zákazníci dělí do dvou skupin. Ti, co je milují a ti, kteří je nenávidí. Mnoho z nich uvádí, že jsou tyto pokladny užitečné při menších nákupech, jiní se ptají, proč by se zákazníci měli v obchodě sami obsloužit, zatímco cena zboží zůstává stejná. Objevily se dokonce i názory, že by se tyto pokladny měly zcela zrušit. Obě, na sociálních sítích znepřátelené skupiny, se však shodly na tom, že fronty jsou u obou pokladen stejné a frustrující.

Foto: Unsplash.com

Slevové věrnostní programy a snížení cen

Mnoho obchodních řetězců svým zákazníkům nabízí různé věrnostní programy, sbírání bodů a soutěže o ceny. Zákazníci se ale domnívají, že by bylo mnohem lepší, kdyby ceny byly pro všechny stejné, bez ohledu na věrnostní program. Nejčastěji zmiňovanou touhou českých zákazníků je ale samozřejmě snížení cen, které v posledních letech rapidně narostly.

Více zboží druhé jakosti za lepší ceny

Křivé ovoce nebo zelenina patří již do tzv. druhé jakosti, přitom se stále jedná o kvalitní produkt, který ale není vzhledově hezký. Mezi českými zákazníky se zvyšuje poptávka právě po zboží druhé jakosti, které je cenově dostupnější. Tento trend není jen ekonomický, ale i ekologický, jelikož se zabraňuje plýtvání potravinami. Navíc by i finančně znevýhodnění lidé ocenili dostupnost levnějšího zboží. Zákazníkům také vadí dvojí kvalita potravin. Média nás totiž často informují o tom, že v sousedních zemích mají kvalitnější produkty než u nás, což vede mnoho Čechů k tomu, že jezdí nakupovat do zahraničí.

Foto: Unsplash.com

Zbytečné plastové obaly a papírové účtenky

Ekologie a udržitelnost jsou témata, která se objevují i mezi mladými českými zákazníky. Proč je nutné dávat okurku do plastového obalu nebo ovoce do plastových vaniček? Je nezbytná papírová účtenka, kterou stejně každý hned po nákupu vyhodí? Zákazníci by si přáli, aby české supermarkety upřednostňovaly ekologičtější obaly.

Změna otevírací doby supermarketů, menší fronty, příjemnější pokladní. Čeští zákazníci mají opravdu mnoho požadavků na supermarkety, které by měly do budoucna reflektovat jejich přání a potřeby. Pokud obchody začnou brát tyto požadavky vážně, můžeme se těšit na lepší časy.

A co vy, souhlasíte s těmito požadavky nebo se vám všechny novinky v supermarketech líbí?

Zdroje: Adam Beran, autorský text
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/supermarket-problemy-cenovky-ceny-regaly-retail.A230215_114526_ekonomika_vebe

https://www.kupi.cz/magazin/clanek/27240-billa-rusi-papirove-cenovky

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/nazory-komentare-pod-carou-samoobsluzne-pokladny-jsou-past-pro-vsechny-243573

https://www.kupi.cz/magazin/clanek/27399-co-by-chteli-cesi-zmenit-v-supermarketech

https://www.kupi.cz/magazin/clanek/25737-zakaznici-nakupy-pruzkum

119 Comments

  1. Měla jsem důchod ani ne 8000,- a k tomu výchovné za dvě děti.
    Umřel mi manžel a při výpočtu vdovského důchodu mi vzali polovinu výchovného a já se ptám PROČ ??? Proč tímto okrádají vdovy???

  2. Chtělo by to aplikaci na pokladní, příjemná mladá nebo starší komunikativní nebo seriózní muž apod., pak vám ale nebudou naúčtovány slevy a všichni budou spokojeni, nebudete řešit prkotiny ve slevě a z obchodu odejdete s úsměvem jako odnikud jinud a pokladní budou pořádně zaplacené.

  3. Já si myslím, že samoobslužné pokladny jsou určitě obrovské pozitivum. Zejména potom je to scan and go nebo jak se to jmenuje; kdy si člověk hned při dávání zboží do koše vždy nascanuje cenu. Je to výhoda zejména kvůli kontrole ceny. Pokladní téměř vzdy se snaží zákazníka okrást. Nevím sice proč to dělají a jak z toho profitují, nicméně to mám vyzkoušené jako fakt. U všeho zboží, které nemá čárový kod to dělají (nacení to jako dražší zboží), u více kusů jednoho zboží to dělají (napíší špatný počet kusů a zajímavé je, že vždy vyšší), u slev se běžně tato sleva neuplatní- což lze velmi lehce kontrolovat právě u samoobslužných pokladen a ještě lépe u scan and go …atd atd. Taky komunikace s naštvanou pokladní mi teda moc chuti k nakupování nepřidá. Prostě samoobslužné pokladny jsou nutnost, minimálně proto, aby zákazník nebyl sprostě okrádán.

    • Od toho jsou (v Albertu, Kauflandu a Lídlu) obrazovky, kde si můžete kontrolovat co je Vám účtováno a za co a ihned to reklamovat. Osobně nehodlám suplovat pokladní v marketu a pátrat v seznamu po druhu pečiva nebo ovoce co jsem koupil.

  4. Já jsem pro výběr z obou možností, zvláště když máte opravdu jenom pár věcí je rychlejší samoobslužná pokladna, ale jinak preferuji obslužnou pokladnu a to hlavně z toho důvodu, aby pokladní nepřišli o práci a když je milá je to bonus, navíc velký nákup se vám na samoobslužnou pokladnu stejně nevleze. Nejvíce mě vytáčí, že je tam 20 obslužných pokladen, ale pokladní jenom jedna, fronty jsou z důvodu, že supermarkety šetří na špatném místě.

    • v Lidlu to už dotáhli na vyšší levl, zboží které je jako ve slevě, si musíte nejlépe doma označit v aplikaci, jinak se žádná sleva nekoná!!Není to všech slevě ale je to!!A vy se pak jen divíte, dejte si na to pozor!! V lidlu jsou zloději řádně vyškolení!! A ještě, pro sychr, v některých prodejnách, jako v Č Krumlově, mají tak slabý signál, že se ani náhodou nepripojite a tudíž sleva neni!! Pokladní mi řekla, že si to mám označit doma a nazdar!!

  5. Autor se sebevědomě pasuje do mluvčího zákazníků, ale já s pozice zákazníka s jeho tendenčními výroky absolutně nesouhlasím.
    Samoobslužné pokladny vidím jako jednoznačný pokrok. Nejsou u nich fronty (alespoň u nás v Albertu), Takže nákup znatelně urychlují. Celý proces mám víc pod kontrolou. Zvykl jsem si na ně natolik, že když se ocitnu v prodejně, kde samoobslužné pokladny nejsou, tak to vnímám jako znatelné nepohodlí. A pokud se někdo (jako autor) samoobslužné pokladny štítí, tak klasickou pokladnu s živou pokladní mu přeci nikdo nebere. A mohl by aspoň ocenit, že ti zákazníci, kteří se obslouží sami, mu na té klasické pokladně zkrátí frontu.
    Totéž zákaznické karty. Zařídil jsem si je ve všech obchodech, ve kterých nakupuju častěji a nezaznamenal jsem žádnou nevýhodu, žádný problém. Podařilo se mi dostat i do chytrých hodinek, takže žádné nové žádné plastové karty sebou tahat nemusím. Slevy na zákaznické karty prostě potěší. A pokročilejší řešení se zákaznickou aplikací (například Albert) umožňuje ukládání účtenky přímo do aplikace, takže nejen že se nemusí tisknout, ale aplikaci mám přehledný archiv veškerých svých nákupů, což se občas taky hodí.
    A to jsem senior 73 let. Rozchodit tyto postupy mi možná trvalo o něco déle, ale rozhodně to považuju za užitečnější prevenci stařecké demence, než obvykle doporučované luštění sudoku :-).
    Takže fakt nechápu, proč se tenhle web nazývá „aktivní senior” :-).

    • Pane, a uvědomujete si, že pro obchod vykonavate presi zdarma? je to Vaše volba, ale všude ve světě se za služby platí. a to nemalé peníze. ve svém egu, já to dokážu děláme práci za někoho jiného a ten se chechta. pokračujte tak dál,a budete si pro zboží jezdit do velkoskladu a supermarketum za to budete platit

      • Pane Szudor,je mi 68 roků a raději budu jak vy píšete u samoobslužné pokladny dělat práci za někoho jiného a zadarmo, než čekat ve frontě u obslužné kasy.U pokladen s obsluhou dost často dochází ke drobným konfliktům a zdržením.(omyly v termínech slev;dlouhá nanipulace při hotovostní platbě že strany některých seniorú;pomalé ukládání zboží z pultu za kasou zpět do košíku nebo tašky atd)
        Proto raději využívám samoobslužnou pokladnu a nemusím se zdržovat a nervovat u obslužné kasy.

      • já si spočítám, co je pro mne výhodnější. Zda mít celou dobu perfektní přehled co a za kolik kupuju, zboží mít rovnou naskládané v taškách a zaplatit během necelé minuty – nebo několikrát všechno přerovnávat na pás, pak e divit kolik to vlastně platím a pak vše zase nahrnout do tašek. Jestli je v tomhle pro vás cesta k nákupu ak je to vaše volba.

      • Ale to přece není vaše věc ani vaše rozhodnutí! Mohu platit komu chci čím chci za cokoli! Jděte s touto logikou k šípku

    • Dobrý den, pro mě je taky lepší ta možnost vybrat si. A často vítězí ta samoobslužná, kde fronta nebývá. Mám 67 let a nemám s tím problém

  6. Možná bysme mohli rovnou zrušit supermarkety a vrátit se k pultovému prodeji jako za komunismu. 🙂 Pokrok nezastavíte a mnozí z nás chtějí rychle zaplatit a opravdu nepotřebují mluvit s prodavačkou. Samozřejmě, lidské pokladny ať zůstanou jako možnost.

  7. Nevím, jak se obsluhují ty automaty a proto tam nepůjdu, jednou jsem zkoušela a zablokovala jsem dva ty krámy, nikdo mi neporadil. Když vyrazím do města na nákup, je to pro mě také společenská událost a chci se pozdravit s pokladní a prohodit pár slov. Jsme přece společenští tvorové, ne stroje.

    • Samoobslužné pokladny jsou fajn,u nás ve Francii jsou již přes 10 let, i v Česku je vždy při ruce pomocná prodavačka.
      Je to jenom o zvyku a chuti se učit něco nového a ne zdržovat prodavačku tlachánim.To je opravdu Česká specialita.Dokonce i u lékaře

      • Zase jedna co hrozně moc pospíchá. to že je pomocná prodavačka při ruce je paráda ano zvlášť na 10 kas jedna když nevi kam dřív skočit. Upřímně vzato za každou tuhle tu elektronickou kasu přijde jeden člověk o zaměstnání takže to radši budu stát na té kase, prohodíme pár slov a budu vědět že ta osoba nepřijde o práci a bude se mít jak živit. a že my češi se vybavujeme i u doktora. Ano velice ráda jsi se svým lékařem promluvím. Ono sedět u doktora a držet pec vás nevyléčí.A když se vám to nelíbí …

        • Během průmyslové a technologické revoluce přišly o práci stamiliony lidí. Máme se proto vrátit do jeskyní a svítit si tam loučemi?

        • Protože zdržují ostatní. Nepotřebuji poslouchat někoho, jak vypravuje pokladní, jak prožil víkend.

    • Tak si dojeďte popovídat ke kasám do Teska V Praze na Andělu. Tam stojí fronty do polovičky obchodu a pokladní si určitě vyhledávají někoho, s kým by si mohli poklábosti.

    • Máte pravdu, vidím to jako Vy. Chci si popovídat s pokladní, usmat se na ni atd. Nikdy jsem nebyla u těch samoobslužných kas a nepůjdu tam ani.

    • Nezlobte se, ale prodavacky tam nejsou od toho, aby si s nekym povidaly. Samoobsluzne pokladny nejsou proto, aby nekomu braly praci, ale aby naopak ulevily pokladnim od velkych front. Proto s mensimi nakupy je lepsi jit k samoobsluzne pokladne a nezdrzovat ve frontach. Ja osobne chodim radeji k samoobsluznym pokladnam, nesnasim fronty a tam i vetsi fronta postupuje mnohem rychleji. Velke nakupy si objednavam na dovezeni. Ziji leta v zahranici a nikdy jsem neslysela, ze by lidi nadavali, ze nebudou suplovat praci pokladni. Kazdy si proste vybere to, co mu vyhovuje.

  8. Jsem spokojený se samoobslužnými pokladnami. Každý, ať si vybere a čecháčkovsky nehaní tu druhou variantu. Jen buran se ráno probudí a ví, že je něco špatně, na něco si stěžovat, ale neví na co.Tyto lidi nechápu!

  9. Samoobslužný pokladny společně se skenerem = můžu zboží skládat rovnou do tašky vy šašci. Zrušit? Ano, zrušit klasický pokladny! Účtenky si beru vždy, protože prevíti mají schválně špatně čárové kódy a když něco stojí 20 Kč a na účtence vidím 40 Kč, jdu to reklamovat. Za červen jsem si takto uhájil 746 Kč!!!!

    • U samoobslužné púokladny NELZE zboží skládat rovnou do tašky, je nutné dávat na kontrolní váhu. Xime, asi jste u samoobslužné pokladny nikdy nebyl!!!

      • Přečti si znovu můj příspěvek. Přečteno? Používám skener, takže si pípnu zboží na prodejně, pak naskenuju QR kód, cvaknu a jdu. Jak jednoduché.

      • Je to úplně normální, pokud mám zboží zvážené a napípané, tak ho můžu mít v tašce a nikam ho nevyndávám. Jste pár let za opicema ! U pokladny jen zaplatím a eventuelně si nechám schválit zboží s omezeným prodejem.

  10. Já s plným vozíkem v Tescu požádám obsluhu, aby otevřela pokladnu. Nehodlám si zatěžovat bolavá záda. Pochopím to u těch, co mají pár věcí. Zatím mi nevyhověli jen jednou. Tak jsem poděkoval a nechat ten vozík tam i s pětikačkou. Celá ta záležitost s elektronickou pokladnou je jen další fligna na státní kasu. Za prodavačku odvádí Tesco sociální a zdravotní. To státní kasu plní. Elektronickou pokladnu si ale z daní odepisuje, takže se ušetří 2x. A stát musí zvýšit daně, aby získal to, co mu chybí po odpisech. Nejsou to jen pokladny. Ale na západ od nás se toho zbavují. Protože už na to přišli a taky se víc krade. No a hádejte, kde ty automaty skončí? V zemi, kde stačí napsat, že je to super. Přitom to částečně super je. Ale jen tehdy, když je to prospěšné pro všechny. Takže úplně nerušit, ale najít optimální stav.

    • Kdybyste použil skener, mohl jste bez problému velmi rychle zaplatit hodinkami, mobilem, prstenem a odejít. Je mně 65 let a jsem rád za podoné vymoženosti. Zeptejte se někdy pokladní, jak se po směně cítí, kolik musí přes pokladnu přetahat zboží.

      • Je to jasné. Každý má chytrý mobil, hodinky nebo prsten . Mám seniorský věk, ale chytrý mobil nemám ,ani nějaké hodinky a podobné věci. Mobil mám na telefonování a částečně na SMS.A jsem spokojený . Mám ale alergii na názory a vnucování věcí které nepotřebuji .

  11. manželka si vždycky kontoluje co má na účtence-a dobře dělá…jednou nám třeba místo deseti baličků piškotu naučtovali sto…a teď naposledy kupovala maso které bylo zabalené a cena mnohem větší a dost moc…takže reklamace a musím říci že pokladní za to nemohla -on se na balíček přilepil jiný kod z dražšího zboží….takže kontrolovat se vyplatí…

    • Pane, kdyz si to sam markujete u samoobsluzky, mate absolutni kontrolu nad zbozim a cenou. Jiz se mi stalo, ze na regale bylo treba 60Kc a u samoobsluzby byla cena 25Kc. Skocil jsem si pro 5ks navic. Pa pokladne bezjistite nic.

  12. Nákup v Globus formou scan „super“ kdy si vše nakoupím a již nemusím nakoupené zboží překládat na pás u pokladny a opět vše ukládat do tašek což vidím za velice zdlouhavé proto bývaji velké fronty u pásových pokladen. Rovněž u samoobslužné pokladny nevidím nic dobrého znovu překládat celý nákup z tašky do tašky. Nakup přes Scan je jednička!!!!

  13. Lezou mi krkem dotazy „máte naši slevovou kartičku“? NIKDY v životě ani jedinou nebudu mít! Kartička se vydává zdánlivě kvůli slevě, reálně ji měníte za odevzdání veškerých osobních údajů, což je dnes nejcennější komodita na trhu a zejména černém trhu. Na žádance o kartu zaškrtáváte checkbox o zpracování osobních údajů = bianko šek na nekontrolované šíření vašich dat. Kvůli pár korunám tohle podstoupí jedině české tele. Rozumný člověk jim tahle data nedává.

    • Ale bohužel třeba v Tescu nemá bez „kartičky“ smysl nakupovat. S kartičkou jsou ceny celkem normální, bez kartičky nesmyslně vysoké.

    • vždyť tam můžete napsat jaký chcete údaje. Třeba Jan Brblal. Fakt nedělejte ze života špionážní film.

    • Ty údaje co odevzdáte už většinou všichni mají. Pokud na internetu nakupujete a platíte kartou už ty údaje žijou. Takže je to vlastně jedno.

    • Demokraticky má mít zákazník na výběr. Kdo chce, ať využije jiný způsob platby než pokladnu s pokladní. Měli by pak za tohoto jiného způsobu platby, což je de facto a suplování pokladní, zákazníka nějak zvýhodnit, třeba nějaký symbolický bonus na další nákup, když už vydělávají na tom, že neplatí pokladní (a za ní i odvody z její mzdy státu). Účtenku vždy!!! Páč jsou to vykukové a bez kontroly si „chybkami“ někdy účtují většinou ve svůj prospěch (a zákazníkův neprospěch).

      • Prosím Vás, zase nějaká závist – odvody státu apod. zase se musí platit servis pokladen a zaučení prodavaček, nebo nákup modernějších pokladen
        Zase tyto pokladny nejsou nemocné a nechtěji nemocenskou a nebo neroznasi bacily při chřipkové epidemii ‚)))

    • a k čemu vám jsou ta data dobrá, anebo čím vás ohrožuje to, že je poskytnete??
      Počítám, že je to spíše paranoia…

    • A proč poskytuješ skutečný údaje? Vymyslím si jméno i adresu a nikdo neřekne ani popol, protože to nemá ověřit. Občanku tam neádáváš.

  14. Dnes 18,30 Tesco Kolín ani jedna pokladna s obsluhou jen samoobslužné,
    spousta zmatených zákazníků,kteří nevěděli co a jak,a ceny rozdíl mezi club card a normálem cca od 7 do 50 Kč. Proti Praze kde normálně nakupuji,o hodně dražší.

  15. Každý si může vybrat kde bude nosit peníze za potraviny. Já jezdím k farmářům a drobným pěstitelům pro potraviny které si nevyrábím. Žiju v hojnosti a v nejvyšších kvalitách a které lze získat správným zpracováním. Ještě koupím mini-pivovar, a můj potravinový řetězec se uzavře. Prvosuroviny jako sůl, mouku a olivové oleje kupúovat potřebuji, jen mimo obchodní řetězce, těch jsem se už zbavil.

    • Farmáři rozhodně nevytvářejí ceny, ale nechají se vláčet těmi obvyklými a rádi si ještě něco přirazí, když to má údajně být jako kvalitnější.
      V podstatě se dá říct, že nevědí, co by za své zboží měli chtít.

  16. Samoobslužné pokladny jako varianta ano, ale ne jako povinnost. dnes jsem byla po dlouhé době v Lídlu – ceny nehorázné oproti konkurencu- neděle-již v 8 hodin ráno sortiment žádný a když jsem se rozhodla, že vezmu co mají, tak jen pokladna bez obsluhy-to mi připadlo jako výsměch, nákup jsem vrátila a odešla nakoupit ke konkurenci.

  17. Ty dvojí ceny pro lidi s kartičkou a pro ty ostatní bych na férovku zakázal zákonem, vim že teď řeknete že volnej market a svoboda podnikání a bleble ale myslim že tohle už zašlo tak daleko že je pozřeba proti tomu zakročit. Rád bych viděl i zákaz slevovejch akcí, ale je mi jasný že to už je v rámci svobody podnikání asi neprůchozí.

    Samoobslužný pokladny….záleží na tom jak kde, protože všude je to úplně jinak, třeba v Albertu je to v pohodě, člověk přijde a hned začne skenovat a pak prostě odejde, ale v jinejch krámech je problém vůbec přijít na to jak to funguje a člověk pokaždý něco udělá špatně a pak čeká na obsluhu, jinde si zase musíte odemknout účtenkou, což považuju za ponižující a od krádeží to nikoho odradit nemůže, prostě si koupim jeden rohlík a zbytek ukradnu, nic to neřeší.
    Tuhle (a myslim že to bylo v Globusu na čerňáku) tam maj dokonce celý obří oddělení bezobslužnejch pokladen kde to funguje jenom na tu jejich kartičku a nejsou u toho žádný popisky a nikdo ze zaměstnanců vám taky sám nepřijde pomoc když nevíte co s tim, takže po chvíli zkoušení zjistíže že to nejde a jdete se zase zařadit do fronty na normální pokladny, takhle by to fakt fungovat nemělo, je to všechno špatně. Mělo by se to unifikovat, ať je to všude stejně a ty praktiky s těma dvojíma cenama a různejma kartičkama fakt totálně postavit mimo zákon. Jako sorry, ale těch krámů jsou desítky, nemůžu mít kartičku do každýho existujícího řetězce co někde je v celý republice.

    • proč by měly být zrušeny slevové akce? spoustě lidem při nehorázných cenách potravin tyto akce alespoň trochu pomůžou ušetřit

      • když se zruší všechny slevové akce, cena potravin musí zákonitě klesnout. Jen nás všechny okrádají a my jak ovce tupé, čekáme na další leták.

  18. Čím dal více se obsluhujeme sami a nikdo nám za to slevu nedá, když ušetří za personál. Velmi mi vadí nevybalování vod, limonád z plastových přebalů. Mám velmi měkké nehty a bolí mě trhat ty igelity. Také v knihkupectví, když odmítnete tašku, tak už vám knihu do papíru nikdo nezabalí. Když chci kromě papírových peněz dát i mince, prodavačka je odmítne, jelikož je líná to večer počítat. Kultura prodeje je v háji!

    • Pro Vaši informaci…není líná to večer počítat, mnoho řetězců to má přímo v pokynech pro pokladní nebrat drobné, kvůli úspory času.Některým zákazníkům trvá dlouho hledání drobných.Pokladní ať chce nebo ne, musí drobné odmítat. Spoustu lidí si neuvědomuje jak moc je pokladní sledována svým zaměstnavatelem. Jednoduše si pomysllíte,že je líná.

      • Peníze jsou peníze ať papírové tak kovové. Samozřejmě nedá se všechno přehánět (celý větší obnos v kovový ch),ale peníze musí příjmout. Pokladní není od toho aby si vybírala.

      • Nikdy se mi nestalo, že by odmítla prodavačka drobné. Naopak je vždy za ně ráda. Já s nimi vždy začínám platit a pak dávám ostatní peníze.
        Jinak na samoob.pokladny nechodím, u nás je nemáme a navíc platím jen hotovostí, takže by to stejně nešlo.

    • Příjímáni hotovosti je ošetřeno v zákoně. Takže pokud to prodavačka odmítne, je jen na vás, jak to budete řešit. Stížnosti k majiteli prodejny, podmětem na ČOI. A nebo nejjednodušší řešení: Vytáhneš mobil, prodavačku ostentativně vyfotíš a když se bude ptát Proč? tak abys ji mohla dát na FB a poslat ji jejímu šéfovi…

      • Už vám někdo řekl, že si nemůžete jen tak někoho fotit? Asi si chcete popovídat s právníkem. Ona ta pokladní taky není bezprávný otrok.

  19. Tak nevím. je mi přes 70 a samoobslužné pokladny jsem uvítala a ještě víc vlastní scanování (scan & go a pod.) Šetří mi čas..a hodně. K živé pokladní stojím frontu jen když jiná možnost není….

    • Naprosto souhlasím s vámi. U klasické pokladeny s paní pokladní jsem neplatila už několik let. Samoobslužná je totiž nesrovnatelně rychlejší a většinou i bez front.

  20. takže když jsem schopná si namarkovat zboží sama,tak bych si mohla i sama nakrájet salám na pěkná kolečka a ne na takové frcky jaké prodávají.Vybrat si i maso pěkné,prohlídnout si je a sama zabalit.A oni se mužou jen dívat,místo třech prodavaček by mohla být jen jedna.

  21. Samoobslužné pokladny mi nevadí, pokud mi nestojí po celou dobu za zády prodavačka a ostřížím zrakem nesleduje jestli náhodou nekradu.
    V tuto chvíli samoobslužná pokladna ztrácí smysl. Super je také, když na mě dohlíží příslušník jiné země. Ptám se: „Jsem zloděj protože jsem Čech?“.

    • Jenže ta prodavačka tam není pronic ezanic, ale proto, aby při nákupu alkoholu ověřila věk kupujícího a u tvrdého alkoholu odstranila klíčem z hrdla lahve tu součást, kterou si nechcete odnést domů.

    • Do Tesca se neda uz vubec bez karty jit, divim se, ze jeste nekrachli a lidi jim to zerou. Z bezneho nakupu potravin se stava opravdove psycho a nektere ovce ty karticky a aplikace snad i bavi, kdyz vidim, jak nadsene u pokladen tahaji mobily, karicky, pseudoslevicky, hracicky, sra…

      • Přesně, samé nesmysly.Karticky, aplikace, nesmysly, hračicky….. A přitom mám jen 2 ruce a kolikrát ani žádnou kapsu. Max nákupní tašku a ještě klíče od auta + peněženku.

  22. Spousta lidí brblá že placením u samoobslužné pokladny dělá práci za prodavače, ale pak u benzínky dělá bez mrknutí oka práci za pumpaře a zastaví se u bankomatu, kde výběrem hotovosti dělá práci za bankovního úředníka (mimochodem víc než slušně placeného).

    • Tak to jste klepl hřebík na hlavičku, Česi misi vždycky všechno obrblat. Na zaoadě je to běžné již několik let. Alespoň tam nejsme za blbce z rozvojové země.

  23. chodím v 90% na samoobslužné pokladny, když jdu pro pár věcí, je to daleko rychlejší, než čekat ve frontě. No dnes byly všechny 3 pokladny obsazeny a s obsluhou byla volná. Nákup za 380kč, pečivo, sýr salám a pod. Pokladní vypadala, že ji otravuju život, když jsem k ní došel. No co už, asi má blbý den. Donesu tedy nákup babičce, ta začne počítat a ať se podívám na účtenku. Nevím kde se tam vzala, ale na účtence byla šunka, kterou jsem jednak nebral, a nebyla ani ve ěcech, co jsem dával z pokladny do tašky. Takže děkuji, ale na pokladnu s obsluhou už zase dlouho nevkročím, protože lidská chyba je nejčastější ve všech odvětvích a tedy kde jde eliminovat lidský faktor, mělo by tak být učiněno

    • Do Tesca se neda uz vubec bez karty jit, divim se, ze jeste nekrachli a lidi jim to zerou. Z bezneho nakupu potravin se stava opravdove psycho a nektere ovce ty karticky a aplikace snad i bavi, kdyz vidim, jak nadsene u pokladen tahaji mobily, karicky, pseudoslevicky, hracicky, sra…

  24. Všechny řetězce jsou tu pro jedno – okrást zákazníka a tvářit se jako že to dávají zadarmo.Jen jedno nepochopím, u nás má samoobsluhu Vietnamec a je levnější jak všechny řetězce z Německa.

  25. Všude nějaký pokrok,ale ne všechno vyhovuje všem zákazníkům. Samoobslužné pokladny v každém obchodě klidně můžou být,ale třeba jenom jedna navíc a ne jako náhrada za pokladny klasické s obsluhou. Většina lidí má raději u pokladny obsluhu a samozřejmě taky účtenku do ruky pro kontrolu. Jinak takové ty blbinky za body třeba v Penny mi nevadí. Cenu skutečnou lze jednoduše zjistit a koupit si to můžu,nebo nemusím. Je to taková zábava navíc.

  26. Nakupuji pouze tam,kde si mohu zboží načíst čtečkou a zaplatit na samoobslužné pokladně,nemusím tak zbytečně zbožím několikrát manipulovat.Prostě načtu, dám do košíku,zaplatím a pak jen předám do auta.

  27. Bez účtenky? Kontroluji si nákup hned po zaplacení a bez účtenky by to nešlo, těžko budu druhý den hlásit, že je něco účtováno špatně. Samoobslužné pokladny? Ano, pokud se sama odbavím a budu mít na nákup slevu. U většího nákupu k samoobslužné pokladně určitě ne. Nelíbí se mi ani systém slev, pokud mám „apku“. Je to nutnost sledovat dvojí ceny pro dvojí zákazníky. Hodně nesnáším, když po obchodě běhá naháněčka s tím, že máme jít k samoobslužné pokladně a je nevrlá, když odmítnete.

    • právě pro větší nákupy je samoobslužný systém ideální. Mne osobně totiž nebaví zboží několikrát přeskládávat – pro samoobsluhu si vše na place dávám do svých tašek, pak jen hromadně zaplatím a během půlminuty odcházím.

  28. V tomto mi nejvíc vyhovuje Globus (ale je dražší), nebo Kaufland. Když si to cestou napípám sám do skeneru. Pak to jde rychle. Teda, v Globusu, když mám pivo, tak chvíli čeká na obsluhu, která nepřijde a pak mi to dovolí zaplatit. V Kauflandu obsluha většinou přijde rychle, jak v které pobočce. Lidl rád nemám, z akcí tam většinou nemají nic. Albert, raději klasická fronta a kasa. Protože když si to pípám na samoobslužné, tak vždy musí nějaká pokladní odejít z kasy a potvrdit mi to pivo. Takže na ho*no. A dnes ráno Albert? Jedna pokladní (ale musela být asi na práškách, protože byla milá), musela běhat potvrzovat nebo opravovat i ty samoobslužné poklady a ostatní zaměstnanci doplňovali zboží. Podle mě cesta absolutně vedle. Samoobslužné do deseti položek, ale pak dostatek pokladen pro větší nákupy, ne že vyhodím tři zaměstnance, protože se na třech samopokladnách zákazníci obslouží sami. To je prostě nesmysl.

  29. Albert v Mostě v Centralu taky .Když otevřeli 8 pokladen .Pak 4 pokladny a ted asi týden 2 pokladny zůstali a 6 pokladen samoobslužných.

    • U nás se v říjnu otevřelo Tesco (Odolena Voda) . Chodila jsem RADA. Body na slevy mi nefungují, zboží si musím nauctovat sama u samoobslužné pokladn. Už nechodím. Byla jsme v prosinci a v březnu, od té doby ne. Do Penny to mám stejně daleko. Kam asi půjdu?

    • A teď si vemte že spousta strších lidí, nebo lidi v exekucích ani nemaj platební kartu a tohle je už dost diskriminační. A když některá bezobslužná pokladna umí hotovost, tak to často stejně nefunguje a musíte zase čekat na obsluhu aby vám vrátili prachy ručně.

  30. V každém řetězci stejné zboží a stejné ceny.Stále se zmenšující obsah a objem, ale zvýšené ceny.Nepraktické vozíky(ty plastové, co za sebou táhnete jako psa),fronty u pokladen. Všelijaké sbírání bodů, abyste si mohli koupit předražené cetky typu zohyzděných rádoby zvířátek, nebo třeba nože, které ovšem i bez sbírání bodů zakoupíte v železářství za třetinovou cenu. Věrnostní kartičky, které zamezují k nákupu více zboží, než denně můžete nakoupit. Málo místa u pokladen.Pokladní se tváří nesympaticky a od zákazníků by chtěli, aby byli milí a zdvořilý, když sami nejsou.Hnus.

    • Zkuste se na to taky podívat ze strany pokladních. Jsou to taky lidé kteří mají své starosti. A to že na ně jsou ze strany zaměstnavatele kladeny stále vyšší nároky jim taky úsměv nepřidá. Byly doby kdy bylo na obchodě mnohem víc zaměstnanců, dnes musí zvládat třeba v pěti to co dříve v deseti lidech. Je mi jich líto. Ale bez nich si nekoupíte nic ani na samoobslužkach.

  31. Systém bez účtenek mi nevyhovuje – já jako důchodce si nákup pečlivě kontroluji. Pak se mi nemůže stát to že si v Albertu koupím 7 rohlíků, dám si je do igelitového sáčku projdu pokladnou, pokladní mi namarkuje nákup a až doma při přepočtu zjistím, že mám zaúčtováno 10 rohlíků. Kdybych měl účtenku provedu si kontrolu hned na místě a mohu chybu nebo úmysl urgovat hned na místě. Teď si mohu stěžovat tak akorát na „lampárně“.

  32. PRIMA je prima! Ještě jde i Billa. LIDL-hnus. Zboží je všude v uličkách-málo místa pro zákazníka. Nejvíce mně zklamal Albert ! Kvalita zboží je u všech stejná. Co se neprodá v NSR, tak se převeze do prodejen v ČR! Jsme druhořadý národ !

    • Máte pro svá tvrzení důkazy, alespoň symptomy, nebo to jen tak plácáte, abyste něco napsal, že se to dnes nosí?

    • souhlasím se zrušením samoobslužných pokladen v supermarketech.Jsou k ničemu odporné.V Německu to nemají.O kvalitě se nedá srovnavat mluvit,SME chudáci proti nim!A myslí tam na lidi,kdežto u nás myslí podnikatele jen na sebe a peníze.Nic jiného je nezajímá?

      • Samoobslužné pokladny jsou super. Když nemám plný košík, tak urychlí nákup, nemusím se s nikým bavit a v naprosté většině ani stát frontu, nebo čekat až si někdo vyskládá košík na pás. Nevím co to plácáte. Když se Vám nelíbí, běžte na normální. Nevím proč byste to chtěl rušit.

        • rusit to asi nikdo nechce, jen se tim nesmi vytlacit pokladny s obsluhou a brat to jako nahradu. Ja male nakupy nedelam treba vubec, nakupuji jednou za tyden, pro maly nakup bych uz dneska do obchodu ani nesel. A nakupovat treba i pivo multipack jednak overeni veku a pak byste to musel rozbalit a vyskadat po jednom, takovych „problematickych“polozek je dost. Jo samoobsluzna je dobra tak, kdyz si jde clovek koupit mineralku a tatranku.

          • Blbost, nic nemusím vyskládávat. Právě u velkých nákupů je samoobsluha ideální, neuvěřitelně šetří čas.

      • máte pravdu a já nevidím důvod, proč jdu do obchodu, zboží si daň do košíku, pak ho jako debil zas dávání do takové zóny, 2x jsem kupoval alkohol a čekal, než mě ten fracek uvolnil nákup a pak zaplatím ještě raketu a Billa se raduje, jak ušetřit na mzdách. Veškerou práci dávat zákazníkovi nepotřebuju market, Toni mohu jezdit do velkoskladu nebo si objednat košík, dražší ale doveze to sám. nestojím jako ocas u pokladen a nedělám práci jiných

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*