Zdravé návyky mužů – udržte se fit

Starší muž.
Foto: Freepik.

Mnoho mužů se věnuje zálibám, sportu nebo rodině a říká si, že zdravím se budou zabývat až tehdy, kdy nebudou tak vytíženi současným objemem aktivit. Ovšem zvyky, které ve vyšším věku udržujeme nebo i rozvíjíme, se formují už kolem dvacátého až třicátého roku našeho života.

Existuje hned několik zvyků, které většina mužů v mladším a středním věku neprovádí (a měli by) a velmi jim pak ve starším věku chybí pro zlepšení zdraví.

1. Uvědomění si vlastního těla

Ano, uvědomění si vlastního fyzického stavu i emocí muži často neřeší, a ve vyšším věku si s nimi pak neumí poradit.

2. Pravidelná kontrola zdravotního stavu

Mnozí jdou k lékaři jen tehdy, když jsou nemocní. Ale to je chyba – je nutná prevence, pravidelná systematická kontrola zdravotního stavu např. jednou za tři roky.

3. Denní režim stravování

V mladším věku je mnohdy téměř jedno, co jíte – nepřiberete a nevyvolá vám to žádné potíže. Ale jak se váš metabolismus s věkem zpomaluje, je to najednou jiné a denní konzumace méně kalorií může posílit vaše zdraví. Také potřebujete dostatek živin, vitaminů a tekutin, a i tento režim lze zavést v mnohem mladším věku.

4. Důsledné cvičení

Pravidelné cvičení významně snižuje riziko takových onemocnění, jako jsou srdeční, cévní i onkologické choroby, a pomáhá vám déle udržet vaši schopnost pohybu. Cvičení také snižuje stres a zlepšuje spánek, kůži, klouby i vaši psychiku. Ačkoliv v mladším věku míváme pohybu více, je tato aktivita nárazová. Naučit se důsledně pravidelně cvičit je proto zásadní.

Dědeček hraje šachy s vnukem.
Foto: Freepik. Mnoho mužů se věnuje zálibám, sportu nebo rodině a říká si, že zdravím se budou zabývat až tehdy, kdy nebudou tak vytíženi současným objemem aktivit.

5. Cílené snižování stresu

Dopady stresu na vaše tělo jsou obrovské, od předčasného stárnutí a vrásek po vyšší riziko srdečních onemocnění. Snadno se to řekne, ale hůře udělá – začít pracovat na zlepšení je však potřeba mnohem dříve než v šedesáti.

6. Investice do mezilidských vztahů

Současná pandemie a z ní plynoucí sociální izolace nám to ukázala naplno. Nespočet vědeckých studií dokládá, že smysluplné vztahy a silná sociální síť zlepšují duševní a fyzickou pohodu a prodlužují život. Hledejte příležitosti jak se znovu spojit se starými přáteli nebo získat nové co nejdříve – s postupujícím věkem to bude stále těžší.

Pokud s těmito návyky začnete – a ono nikdy není pozdě – s každým dalším rokem se vám budou jejich výsledky více a více hodit. Stanou se základem vašeho zdraví a vaší kondice. Nečekejte na nic. Začněte dnes.

zdroj: volně inspirováno thirdage.com

Další články z této rubriky

Dvě starší dámy se drží za ruce.gutentor-overlay

Rozdíl mezi slyšením a nasloucháním

Nestačí jen slyšet, je třeba umět naslouchat. Ano, umět, což znamená učit se naslouchat. Tato dovednost nám pomůže v porozumění…
Svatojánské byliny.gutentor-overlay

Sami sobě lékařem

Duševně mladá, bohužel už dlouho… Proto tělo vykazuje naprosto jiné znaky a signály než duše. Při běhu za vnoučaty mysl…

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*